Uddannelse og uddannelsesinstitutioner

Uddannelse i Ursamfundet

Uddannelse er en af de største grundpiller i Ursamfundet. Uddannelsesinstitutionerne nærer de nye generationer med viden og færdigheder indenfor de forskellige fag og discipliner, er med til at opretholde og viderebringe traditioner, og det er også her en stor del af den almene dannelse foregår. Det er Vidensudvalget, der er nedsat af Det Steiske Råd, der varetager tilsyn og administration af uddannelsesinstitutionerne i hele Ursamfundet.

I Ursamfundet er læring og mestring af Urkræfterne alfa og omega for at kunne bruge dem sikkert og forsvarligt. Derfor lægges der kraftigt vægt på som minimum at gennemføre grundskolen (fra 6-7 år til 15-16 år).

Skolegang

Som udgangspunkt starter man i grundskolen når man er omkring 6-7 år. Inden da er pasning ikke obligatorisk men opfordret for at styrke sociale kompetencer.

Grundskolen er bygget op i tre trin: grundtrinnet, mellemtrinnet og højtrinnet, alle opdelt i årgange.

I grundskolen skal man op til fire forskellige eksamener, der er adgangsgivende for at avancere mellem trinnene. Den første eksamen er grundtrinnets første eksamen, kaldet "basal eksamen", der tages når man er 11. Den skal sikre at man har fået de basale fagligheder med sig gennem de første 6 år inden man fortsætter til anden del af grundtrinnet. Her tager man grundtrinseksamen når man er 15, og fortsætter derefter på mellemtrinnet, hvor man består sin myndighedsprøve når man er 16. Mellemtrinseksamen tager man når man er 18 år, hvorefter man kan vælge at fortsætte på højtrinnet i 3 år, hvis afsluttende højeksamen giver adgang til universitetet. Ikke alle erhverv kræver en afsluttende eksamen på højtrinnet. Som regel er mellemtrinseksamen nok med mindre man vil fortsætte og uddanne sig indenfor læring eller forskning.

Der eksisterer ligeledes mindre privatskoler og specialskoler, men disse er ofte betragtet som risikable, da der mangler regulering fra myndighederne med hvordan undervisningen foregår og hvilke dele der bliver undervist i. Som regel bliver pensum styret fra Vidensudvalget, men privatskoler følger det ikke nødvendigvis. Nogle privatskoler er også oprettet i Adonum-regi, og selvom disse ofte har alle trinnene i Grundskolen, centrerer de sig mere specifikt omkring klassisk Adonum-lære, oplæring af tempeltjenere og præsteuddannelse.

Fælles for alle Urvæsner og Talenter er at man går i Grundskolen, som er etableret i hovedstaden i de lande, hvor Ursamfundet er mest repræsenteret i. Nogle steder findes der også specialskoler, som en form for kostskoler, hvor børnene arbejder intensivt med deres evner, og det er svært at komme ind på disse skoler da de er meget eftertragtede specielt blandt de store slægter. Børnehjem i Ursamfundet er få og ofte dårligt stillet økonomisk, men de varetager et basalt uddannelsesniveau som grundskolen og er i langt de fleste tilfælde adgangsgivende til universitetet - med undtagelse af nogle få universiteter, der ikke optager børnehjemsbørn.

Nogle vælger at gå på den samme skole hele tiden, men det er populært blandt de lidt mere velhavende familier at skifte deres børn over til en af de førende specialskoler når eleverne er 12-13 år, mens andre - fra de mindst velhavende familier - går på grundskolen hele vejen til grundeksamen, som skal tages når de er 15 år.

En fuld universitetsuddannelse kan adskillige år. Det kan variere alt efter hvilken uddannelsesinstitution man går på. På universiteterne kan man gå 3 år for at få en bachelor i et fag, 5 år for at få en kandidat og 7 for at få sit speciale. Når man har fået en kandidat kan man blive underviser i Grundskolen eller tilsvarende uddannelsesinstitution. Når man har et speciale kan man undervise på et universitet.

Fag i grundskolen

Fagene i grundskolen er bestemt af Vidensudvalget. Disse er med til at sikre en grundig oplæring i og forståelse af Urkræfterne, Ursamfundet som helhed samt alle andre aspekter af tilværelsen, der er vigtige for Talenter og Urvæsner.

Grundtrinsfagene følger hele vejen til og med mellemtrinnet, men bliver mere avanceret efter basal eksamen og grundtrinseksamen. På højtrinnet skal man vælge mellem 5 studieretninger. Alt efter hvilken skole man går på kan studieretningerne være delt op i flere og på den måde være mere specialiseret.

På nogle skoler findes andre fagkombinationer og retninger. F.eks. har Piletræsinstituttet deres Søsterskaber, der hver er en form for studieretning man vælger allerede i slutningen af mellemtrinnet.

Fag:

  • Urteori
  • Remedielære
  • Ursamfundets kultur og historie
  • Urkraftlæring - på mellemtrinnet opdelt i Forandringslære, Forklædningslære, Visionslære og Duellering
  • Flora og fauna - på mellemtrinnet opdelt i Urtelære, Væsenlære og Heling
  • Adonumlære
  • Alkymi og eliksirer
  • Mekanik og Metal
  • Træning (valgfrit på mellemtrinnet)
  • Levitation (tilvalg på mellemtrinnet)
  • Thel-læring (tilvalg på mellemtrinnet)

Højtrinnets studieretninger:

  • Akademisk-praktisk - læring

  • Akademisk-teoretisk - forskning, skadesbehandling

  • Erhvervsretning - Iværksætter, management, leder

  • Samfundsfaglig retning - historie og kultur, udvalgsstillinger, politik

  • Kreatiosnretning - kreative fag samt også kulturforståelse -og udvikling

Avancement

I få tilfælde kan elever, der udmærker sig specielt i skolen eller indenfor et givent fag få tildelt avancement og rykke op på en højere årgang hvis niveau svarer til deres.

Myndighedsprøve

Myndighedsprøven er en prøve man skal bestå når man er 16 for at få adgang til højtrinnet, uanset om man består mellemtrinseksamen eller ej. Den er en markør for hvor langt man er kommet fagligt og skal vise at man formår stresshåndtering af Urkræfter og modstandsdygtighed overfor Urforurening.


Oversigt

Børnehjemmet Stonebriar

Diamanthøjens Eliteskole

Piletræsinstituttet

Maho-no-Sakura Akademia

École d'Or

Sigilius-universitetet

Illuminus-universitetet

Université d'Or Paris & New Orleans

Børnehjemmet Stonebriar

(Dunhaven, Skotland)

Opført:

1730

Baggrund

Børnehjemmet Stonebriar er gået i arv gennem flere generationer af Stonebriar-familien. Det er kendt for at få selv de mest hårdføre børn rettet op og få dem på rette køl igen. På børnehjemmet undervises der på niveau med grundskolen.

Ideologi/filosofi

Børnehjemmet bestyres af Stonebriar-familiens mandlige overhoved, og dets ideologiske grundlag er skiftet gennem tiderne. Til at starte med, var visionen om dets virke, at hjælpe nødstedte Talentbørn og Urvæsner, og give dem en uddannelse som de i det mindste kunne bruge til noget i stedet for at ende i kriminalitet. I mellemtiden er denne vision dog blevet sløret af diverse forstanderes higen efter rigdom og anerkendelse.

Forstanderne har med tiden fået en forkærlighed for at lade sponsorer træde til og støtte hjemmet med penge til de af børnene, der udmærker sig bedst i undervisningen, og dermed har størst potentiale til at blive til noget når deres tid på børnehjemmet er ovre. Det er nemmere for sponsorerne at give et månedligt økonomisk bidrag end at adoptere barnet og skulle håndtere det i sin husholdning.

Med tiden er der kommet flere sponsorer til børnehjemmet og er med til at diktere styringen. Der er rygter om, at sponsorbørnene lejes ud som billig arbejdskraft el.lign. for at få penge til børnehjemmets drift og forstanderens egen lomme, og hvordan udlejningen er skyld i uønskede graviditeter hos nogle af pigerne.

Reglement

Skolens reglement kan ridses op meget kort:

Som elev forventes det at man deltager i undervisningen der er tilrettelagt éns klassetrin, samt morgen-, middag- og aftensmad.

Der er forment adgang til og fra sovesalene om natten mellem 22 og 6.

Der er adgang til Dunhaven i hverdagene om eftermiddagen fra kl.15-18.

Der er adgang til London og større byer i resten af landet i weekenderne fra fredag kl.15 og søndag kl.17, hvor det forventes at man er tilbage på børnehjemmet.

Hvert forår er der årsprøver som man skal bestå for at se hvilket klassetrin man tilhører fremefter.

Der er ingen ferier på børnehjemmet.

Alle ansatte er velkomne til at bo i lærerboligen, men kan også bo eksternt fra børnehjemmet.

Man skal følge alle anvisninger fra lærere og ansatte. Kan man ikke leve op til deres anvisninger tilfredsstillende står det frit for lærere og ansatte at udøve en passende straf indenfor de opsatte rammer som indbefatter eftersidninger, straffearbejde på børnehjemmets område eller korporlig afstraffelse.

Strukturering og elevkomposition

Børnehjemmet uddanner som udgangspunkt deres elever fra de er 6 år til de kan bestå deres højtrinseksamen hvorefter de enten kommer i lære hos en arbejdsgiver, sponsor eller på universitetet. Eleverne kommer fra alle afskygninger af livet, men meget sjældent er der rige børn iblandt, med mindre de er blevet placeret der af deres forældre som et forsøg på opdragelse af et uregerligt barn, eller der er tale om et barn, der er blevet undfanget udenfor ægteskabet.

Stonebriar og Dunhaven

Nogen siger, at uden Stonebriar ville Dunhaven ikke eksistere, og omvendt. Det er svært at vide hvad der gjorde det ene kom før det andet, men Dunhaven er en af de få byer i Storbritannien der udelukkende er beboet af Talenter og Urvæsner. Den regnes ikke for en enklave, da beboernes oprindelse er blandet, men deres lokalsamfund er meget afgrænset og lukket om sig selv.


Diamanthøjens Eliteskole

(Dublin, Irland)

Opført

1740 og renoveret gennem tiden.

Beskrivelse

Diamanthøjens Eliteskole er en specialskole og blev grundlagt relativt sent i forhold til de fleste andre uddannelsesinstitutioner, som en skole udelukkende tilegnet Adonumlære og uddannelse af præster og præstinder. Bygningen ligger syd for Dublin på et højdedrag. 

Skolens udseende minder om Orlagh House, placeret på Mountpelier Hill
Skolens udseende minder om Orlagh House, placeret på Mountpelier Hill

Skolens område er en større hovedbygning der er formet som en hestesko og i 4 etager. I de nedre etager findes undervisning og administration, og i de to øverste er sovesale for både piger og drenge inddelt i forskellige aldersgrupper. Da skolen kun tager et begrænset antal elever ind om året er der sjældent mangel på plads. Lærerne har ligeledes adgang til gemakker og faciliteter, men kan også komme til skolen via platformsnetværket. Forstanderens bolig ligger afsides, lidt hævet over området med udsigt til skolen og dens udendørsarealer.

Ideologi/Filosofi

Illustrerende eksempel på hvordan bagsiden af skolen ser ud
Illustrerende eksempel på hvordan bagsiden af skolen ser ud

Skolens ideologiske grundlag er funderet i religionen Adonum, men er med tiden gået fra at være en skole udelukkende for oplæring af præster og præstinder, til at omfatte generel uddannelse. I den senere tid har den mest fremtrædende filosofi på skolen været præget af Adonums 3. Sind, som omhandler renhed og renselse.

Idéen for skolens tradition beror på en total adskillelse af sind og følelser fra Urkræfterne. Des mere åben og blank man kan være, des stærkere kan ens kræfter blive, og man kan ligeledes igennem Urkræfterne opnå en højere enhed med Alguderne. Renhed er også en vigtig faktor når det kommer til blodslinjer, og de fleste Talenter, der går på skolen, er fra store slægter.

En del af skolens elever fungerer som tjenere i det lokale tempel, og indgår i opførelse af ritualer og messe-begivenheder.

Seksualitet er nedtonet og i de fleste afskygninger slet ikke italesat, men dette er skolens egen beslutning ang. regler for elevernes samkvem, da Det 3. Sind tillader seksuelle handlinger i bredt omfang, og gerne i religiøst regi. I weekenderne må de elever, der ikke tager hjem, gå i hverdagstøj.

Struktur

Skolen er grundlagt som en kostskole med årgange på alle uddannelsestrin. Der er 5 piger og 5 drenge pr årgang.

En vigtig del af skolens undervisning er ligeledes dens tilknytning til religionen Adonum, og udover de normale fag, tilbydes der tilvalgsfag som bl.a. indbefatter undervisning i det lokale tempel, og fra tid til anden oplæring under templets ældrepræst.

Debutantballet

Debutantballet er en traditionsrig begivenhed på skolen, hvor den 10. årgangs elever skal præsentere deres færdigheder og et regentpar skal krones. Førhen har Debutantballet været til for at de studerende præster og præstinder kunne vise deres værd i forskellige discipliner indenfor Adonumlære, men er sidenhen blevet bredt ud til at omfatte alle faglige områder efter skolen skiftede fra udelukkende at være en Adonum-skole.


Piletræsinstituttet

(Boston, MA, USA)

Opført:

1600 a.D.

Baggrund:

Instituttet kan dateres tilbage til år 1600, hvor det blev opført af de fem Ergantian-søstre, Freya, Laurette, Matrisse, Vena og Hela. Til at starte med var landstedet forbeholdt Talenter, og først i det 20. århundrede, fra ca 1930, i kølvandet på den store depression, tog instituttet flere Urvæsner ind end tidligere, selvom der altid har været fokus udelukkende på kvindelige Talenter før alle andre.

Op igennem tiderne har stedet uddannet adskillige kendte og stærke kvindelige Urvæsner og Talenter. Nogle fortsætter med selv at undervise på stedet mens andre gør sig andre karrierere i Ursamfundet, gerne højt oppe i samfundets klasser.

Ideologi/filosofi:

Piletræsinstituttet er funderet på Ergantian-søstrenes fem forskellige grundprincipper. Freya ønskede at styrke elever gennem praktisk viden og handlekraft, Vena stod for tilrettelæggelsen af fagene for Urkræfterne, Matrisse havde kendskab til Adonums lærdom mens Laurette fokuserede på Thel-kraften og Hela lagde vægt på kritisk tænkning.

Der undervises ingen mænd på instituttet, og kun instituttets pedel - populært kaldet "nøgleslaven" - er mand på området. Er man mand og skal besøge instituttet, skal man have tilladelse fra stedets forstanderinde på forhånd. Det er strengt forbudt at medbringe drenge-kærester til instituttets arealer, og dette kan medføre bortvisning.

Søsterskaberne

Søsterskaberne er studieretninger, som er unikt for Piletræsinstituttet. Disse er baseret på Ergantiansøstrenes grundprincipper og er med til at styrke eleverne i deres videre færd til højtrinnet og deres fortsatte uddannelse.

Den eneste af de fem Ergantian-søstre, der ikke er repræsenteret mellem Søsterskaberne, er Hela, der grundet anklager om at være tilhænger af Adonums 5. Sindsretning, blev bandlyst og brændt på bålet.

Klassetrinene

På Piletræsinstituttet kan man først blive optaget når man har bestået basal eksamen på en normal grundskole. Herefter inddeles man i et af de fire huse, hvor instituttets elever bor.

Laurette: 11-15 år (4 klassetrin)
Vena: 15-18 år (3 klassetrin)
Matrisse: 18-20 år (2 klassetrin)
Freya: Universitetslinje med tre trin, Bachelorette (3 år), Kandidat (2 år) og Doktor (uden tidsbegrænsning)

Beliggenhed

Instituttet ligger på et afsidesliggende landsted i det nordøstlige Massachusetts. Området er omkrandset af en tyk skov af træer, så instituttet og dets areal er skjult for alles blikke udefra. Arealerne omkring bygningerne består af haver, træningsarealer med forhindringsbaner o.lign. samt en stor sø med en ø i midten hvor et gammelt piletræ står.

Centralen/hovedbygningen:

Storsalen til morgenmad, frokost og aftensmad for hele instituttets elever

Vestfløjen - indeholder de store klasselokaler til undervisning. Her ligger også administrationsgangen, hvor forstanderindens kontor, de forskellige lærerinders kontorer samt et fælles lærerværelse ligger.

Østfløjen - indeholder små klasselokaler. Her ligger også biblioteket

Nordtårnet - indeholder mindre klasselokaler og loftsalen.

Sydverandaen - et åbent, udendørs område til mere praktiske fag såsom levitation og træning.

Kælderen - indeholder pedellens kontor og træningslokaler.

Væksthusene:

Indeholder flere forskellige afdelinger af planter med plads til undervisning i botanik og urtelære samt områder med og terrarier til eksotiske dyr.

Tunnellerne:

Tunnellerne løber under instituttets område og forbinder husene med hovedbygningen. De er berygtede for at have et meget kompliceret system og nogle af gangene kan ende blindt og man må passe på for ikke at fare vild. Det siges, at der bor ting dernede, men ingen kan sige hvad.

Haverne:

Der er "Slotshaven", udformet efter de gamle europæiske haveanlæg ved de franske chateau'er. Så er der urtehaven som er en køkkenhave hvor eleverne kan blive sendt ud og arbejde i hvis de er på husholdningstjansen og til sidst er der forhindringsbanerne hvor man kan øve styrke, adræthed og andre fysiske udfoldelser

Havernes stisystem er forbundet til Talenthusene, som er området i haverne hvor eleverne sover og opholder sig når de ikke har undervisning eller studerer. Husene er placeret i relation til verdenshjørnerne.

Talenthusene:

  • Laurette - placeret mod syd

  • Vena - placeret mod vest

  • Matrisse - placeret mod nord

  • Freya - placeret mod øst

  • Alvina - placeret i midten af elevhusene.

For Laurette, Vena og Matrisse gælder det, at der findes en stueetage med fællesarealer, og hver etage over det tilhører hver årgang i hhv. grundskole-niveau, mellemskole-niveau og højskole-niveau. På hver etage findes der tilhørende fællesbadefaciliteter, toiletter og en fællesstue for årgangen.

For Freya gælder det, at der findes en stueetage med fællesarealer, et privat bibliotek med læsesal for beboerne, og hver af de 3 etager repræsenterer studieretningen. Her har værelserne eget bad og toilet tilknyttet. Øverst er der udgang til en fælles altan.

Alvina er huset hvor lærerne bor ligeledes med fællesarealer i stueetagen og deres værelser fordelt på hhv 11 værelser på 1. etage,11 værelser på 2. etage, og 3. etage er tilegnet forstanderindens gemakker.

Pedellen bor i kælderen på instituttets område.

Fyrtårnet:

Til instituttet hører et fyrtårn der ligger ude i marskområdet i Plum Island, ud til Atlanterhavskysten. Fyrtårnet er ejet af instituttet men tilses af en Fyrtårnsmester samt en lærlinge. Disse er som regel mænd, der udover at passe fyrtårnet også sørger for at der kommer forsyninger i form af mad og varer og lignende ud til instituttet. De står altid til rådighed for instituttets elever men har også selv deres tilværelse i det hjemsøgte fyrtårn. Lærlingen kommer som regel fra Disciplineringsanstalten, som en del af deres rehabiliteringsprogram.

Maho-no-Sakura Akademia

(Kyoto, Japan)

Opført

1636 i den tidlige del af Edo-perioden/Tokugawa-perioden

Baggrund

Navnet henviser til området hvor Akademiet er blevet grundlagt, nær Kyoto. Det ligger afsides, ligesom så mange andre større institutioner i Ursamfundet, for at undgå at tiltrække sig opmærksomhed fra mennesker, på toppen af et højdedrag lige på grænsen mellem Kyoto-regionen og Shiga-regionen, med udsigt over Biwa-søen.

Området er rigt på planteliv og træer, både fyrretræer og indlysende nok de store kirsebærtræer, som er manipuleret til at stå i et evigt blomsterflor med kronbladene dansende i luften.

Akademiets bygninger er i gammel stil, opbygget som pagoder med rødt træværk og mørke tage, men interiøret er knap så gammelt. Til området hører et Shinto-tempel af ældre dato omdannet til et Adonumtempel samt en dojo for de kampsports-interesserede, der gerne vil aspirere til at blive en del af Korpset i landet.

Ideologi/Filosofi

Sakura-Akademiet blev grundlagt i en periode hvor Japan oplevede en langvarig fred og forholdsvis konfliktfri tid. Meget af den kultur vi kender i moderne tid og forbinder med Japan blev til under Edo-perioden, og det var også her at Urkræfterne blussede op. Det blev nedfældet flest praksisser og forklaringer på deres brug og anvendelse samt traditioner, og de blev samlet på Akademiet, hvor lærerne tog en lille håndfuld elever ind hvert år og oplærte dem. Med tiden blev kendskabet til Akademiet udbredt i Ursamfundet, og flere udenlandske studerende kom til op igennem tiden for at tilegne sig den viden der måtte være indenfor Akademiets vægge.

Struktur

Sakura-Akademiet er bygget op omkring Grundskolens discipliner, men med strejf af de asiatiske metoder.

Aldersgrupperingerne er derfor også en smule anderledes end den kendte tredeling. Sakura-Akademiet er inddelt i syv niveauer, uanset alder. Hvert tager som regel 1-2 år at bestå, i nogle tilfælde 3.

Niveauerne er som følger:

  • S: Højeste niveau, kræver alle niveauer bestået (med høje karakterer og 1 år på A+)
  • A+: Næsthøjeste niveau, kræver A-niveau klaret på 1 år (med gode karakterer)
  • A: Tredje højeste niveau, kræver B-niveau klaret på 1-2 år (med gode karakterer)
  • B: Fjedre højeste niveau, kræver C-niveau på max 2 år (med moderate karakterer)
  • C: Tredje laveste niveau, kræver F-niveau på max 3 år (med moderate karakterer)
  • F: Andet laveste niveau, kræver P-niveau bestået indenfor 3 år
  • P: Laveste niveau, skal beståes indenfor 3 år, kræver optagelsesprøve.

Det betyder essentielt at man kan ende med at gå på Akademiet i 15 år, hvis man strækker sin uddannelsesperiode til det yderste, eller man kan færdiggøre sin uddannelse på 7 år og være klar med et diplom til at fortsætte på universitetet.

Alder spiller ingen rolle for optagelse på Akademiet. Er man Urvæsen eller Talent, er man velkommen til at søge ind. Man kan kun ansøge om optagelse én gang dog, og består man ikke optagelsesprøven til det laveste niveau, kan man ikke søge ind på akademiet igen.

École d'Or

(Paris, Frankrig)

Opført

1350

Baggrund

École d'Or er forgængeren for Université d'Or. Den fungerer som et forberedende kursus for universitetet, der er en udspringer af École d'Or, eftersom lærerne indså at de måtte udvide niveauerne for undervisning.

École d'Or ligger ikke langt fra Champs Elysées i en smuk hvid bygning i barok byggestil.

Ideologi/Filosofi

École d'Or bestræber sig på at undervise så alsidigt og nøgternt som muligt. Deres mantra er "boire une tasse de connaissances" - "drik en kop af viden", som hentyder til at al viden og kunnen indenfor Urkræfterne er værdsat og skal tilskyndes.

Sigilius-universitetet

(London, England)

Opført

1236

Baggrund

Sigilius er et af de ældste universiteter for Urvæsner og Talenter. Her har mange kendte Urvæsner og Talenter slået deres folder og er blevet uddannet indenfor de ypperste discipliner i Ursamfundet. De har en vedvarende fejde med Illuminus Universitetet om hvem der har frembragt de bedste Urvæsner og Talenter gennem tiderne.

Bygningerne ligger i en gammel bydel, skjult for menneskers blikke som en nedlagt, historisk privatskole med omkransende parkområde, og kollegiearealer overfor i gule murstensbygninger, der matcher skolens udseende.

Illuminus-universitetet

(Luxor, Egypten)

Opført

1412

Baggrund

Illuminus er opført cirka 200 år senere end Sigilius, og grundlagt af en tidligere elev på universitetet der fandt dens undervisning mangelfuld. Illuminus er ikke bange for at invitere elever til at undersøge mere dystre discipliner indenfor Urkræfterne.

Selve universitetet ligger i smukke gamle bygninger i Luxor. Stedet er udefra set bevogtet og uden adgang for offentligheden, for at holde turister væk, men i virkeligheden huser bygningen med de gyldne kupler et enormt kompleks af undervisningslokaler og kollegieafsnit.

Université d'Or

(Paris & New Orleans)

Opført

1712

Baggrund

Université d'Or blev grundlagt i Paris, og udvidede senere til af have en søsterlokation i New Orleans. De er dermed under samme doktriner indenfor undervisning, men har forskellige udgangspunkter ift. metoder der bliver undervist i samt vægt af discipliner.

Université d'Or har en enkelt bygning der er synlig, men ellers ligger de fleste af dens lokaler under jorden i katakomberne, hvor der smukke gamle sale strækker sig milevidt omkring under Paris. Universitetet er bygget i oplysningstiden og bærer præg heraf.